TRENDOVI UNAPREĐENJA EKOLOGIJE U INTERMODALNOM TERETNOM TRANSPORTU

Marijana Gavrilović, Milan Krstić, Predrag Vukićević

Sažetak


Saobraćaj je posledica potreba za transportom ljudi i tereta i kao takav je nezaobilazan deo tržišnog poslovanja. Međutim saobraćaj, posebno teretni, u velikoj meri doprinosi zagađenju čovekove okoline, obzirom da 1/3 svih emitovanih štetnih gasova u atmosferi potiče od saobraćaja i da se tom prilikom koristi oko 30% ukupne potrošnje energije. U poslednjim decenijama beleži se veliki trend rasta ekoloških rešanja za ove krucijalne probleme globalne ekološke održivosti. U tom smislu pažnju zavređuje „ozelenjavanje“ teškog teretnog transporta kroz uvođenje ekoloških alternativa.    Stoga se u radu razmatraju ekološke alternative koje se tiču primene:  najznačajnijih aktuelnih alternativnih pogonskih goriva; dizel-električnih „hibridnih“  vozila; nove organizacije drumskog i železnčkog transporta; kao i intermodalnog teretnog transporta. U zaključku rada se sa ekološkog stanovišta potencira intermodalni teretni transport i ukazuje na buduće razvoje ekologije u teretnom transportu posebno uvažavajući činjenicu da Republici Srbiji u procesu približavanja članstvu EU tek  predstoji usklađivanje sa standardima EU u oblasti Zaštite životne sredine

Ključne reči


: intermodalni teretni transport, ekologija, eko-energetska efikasnost

Reference


Intergovernmental Panel on Climate Change (2007). "IPCC Fourth Assessment Report: Mitigation of Climate Change, chapter 5, Transport and its Infrastructure" (PDF).

World Health Organisation, Europe. "Health effects of transport", 2008

Janic M., “Modelling the full costs of an intermodal and road freight transport network“ Transportation Research Part D 12, 2007, 33–44

http://www.cedeforum.org/energetsko_efikasni_trasport.html, Javni dijalog, Intermodalni – energetski efikasan transport, Beograd CEDEF, 2013.

http://www.cqm.rs/2009/pdf/4/22.pdf

http://www1.eere.energy.gov/vehiclesandfue;

http://fluglaerm.de/hamburg/klima.htm.

http://green.wikia.com/wiki/Environmental_impact_of_transport)

http://www.claverton-energy.com/carbon-pathways-analysis-informing-development-of-a-carbon-reduction-strategy-for-the-transport-sector.html.

Bontekoning, Y., Macharis, C., Trip, J.J., "Is a new applied transportation field emerging? – A review of intermodal rail–truck freight transport literature ", Transportation Research A 38A, 2004, 1–34.

UIRR, “Developing a Quality Strategy for Combined Transport, International Union of Combined Rail–Road Transport Companies”, Final Report, PACT Programme, Brussels, 2000.

http://www.mi.gov.rs/mostovi_files/Aneks%20II%20%20Zeleznicki%20saobracaj.pdf

"COMMISSION REGULATION (EU) No 582/2011 (Euro VI), date is for new registrations"

http://ec.europa.eu/energy/renewables/biofuels/biofuels_en.htm

http://www.petrol.co.rs/za-preduzeca/proizvodi/petrol-adblue

”Worldwide NGV Statistics". NGV Journal, 2012

http://www.algaebiomass.org/algae-biofuel-can-cut-co2-emissions-by-more-than-50-compared-to-petroleum-fuels-finds-new-peer-reviewed-study/.

http://www.hempcar.org/biofacts.shtml

http://www.biodieselmagazine.com/articles/1774/mcdonald's-converts-waste-grease-to-biodiesel

http://www.pikeresearch.com/newsroom/300000-hybrid-trucks-and-buses-to-be-on-the-road-by-2015])

http://www.ucsusa.org/clean_vehicles/smart-transportation-solutions/advanced-vehicle-technologies/hybrid-cars/how-hybrids-work.html)

Castello, Tzimas, Moretto and Peteves, “Techno-economic Hydrogen Transmission and Distribution Systems in Europe in the Medium and Long Term”, Report EUR 21586EN, 2005

http://www.hydrogen.energy.gov/h2a_delivery.html])

http://www.ika.rwth aachen.de/r2h/index.php/Introduction_to_Hydrogen_and_Hydrogen_Communities.

Dragojlović N., Miščević T.,”Vodič kroz EU politike – Životna sredina”, Beograd, 2010,19-41;


Ceo tekst: PDF

Povratni linkovi

  • Trenutno nema povratnih linkova


Copyright ⓒ 2013 ..: Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo - Beograd :..