RAZUMEVANJE FAZA I CILJEVA PROCESA RAZVOJA KARIJERE U KONTEKSU USPEŠNOG UPRAVLJANJA KARIJEROM
Sažetak
Osnovu kvalitetne organizacije čine pouzdani zaposleni koji su zadovoljni svojim poslom, spremni da uče i napreduju i time i sebi i organizaciji kontinuirano donose profit i progres. Temelj kvalitetne organizacije čine kvalitetna korporativna misija, razumna vizija organizacije, jasno postavljeni ciljevi i visok nivo kreativnosti i inovativnosti zaposlenih, usmereni na ispunjenje misije, vizije i ciljeva. Zaposleni koji nisu zadovoljni neće obavljati posao kako treba zbog čega organizacija trpi direktnu materijalnu štetu. Nezadovoljni zaposleni će želeti da napusti posao što govori u prilog tome da resursi ranije uloženi u tog zaposlenog nisu upotrebljeni u skladu sa misijom organizacije. Da bi organizacija uspešno poslovala i ostvarivala profit potrebno je neprekidno kontrolisati i održavati karijerni napredak i zadovoljstvo zaposlenih jer upravo na zadovoljnim i naprednim ljudskim resursima počiva njena uspešnost. Karijera podrazumeva napredovanje, progres, okupiranost profesijom i stabilnost koja se često razmatra i kao njen osnovni preduslov. Da je koncept razvoja karijere izrazito kompleksan govori činjenica da je proizveo veliki broj organizacionih fenomena koji se intenzivno proučavaju. Poznavanje, razumevanje i praćenje različitih faza procesa razvoja karijere, kao i brojnih i raznovrsnih ciljeva procesa razvoja karijere mogu bitno doprinositi uspešnom poslovanju organizacija.
Ključne reči
Reference
Ilić Đ., Janjić I., Ilić S. „Upravljanje karijerom putem karijernog savetovanja“, naučno – stručni časopis „Trendovi u poslovanju“, sves. 2, br. 14, 2019. g., Visoka poslovna škola strukovnih studija „Prof. dr Radomir Bojković“ Kruševac, ISSN 2334-816X UDK:005.966005.942, str. 37
Ilić Đ., Andrejić, M., Dragović N., „Menadžment ljudskih resursa“, Zbornik radova sa 20. DQM Međunarodne konferencije UPRAVLJANJE KVALITETOM I POUZDANOŠĆU ICDQM-2017, Istraživački centar za upravljanje kvalitetom i pouzdanošću - DQM, Prijevor, jun 2017. g., str. 322
Petković, M. (2011), Organizaciono ponašanje sa menadžmentom ljudskih resursa, Centar za izdavačku delatnost, Ekonomski fakultet, Beograd, str. 232
McCash, Ph, (2008), Career studies handbook: career development learning in practice, The Higher Education Academy, Heslington, London, стр. 9
Brewer, J, M. (1922), The Vocational – Guidance Movement, MacMillan, New York, у Brent, G. (2006), Young People's Perception of Career Success in Aotearoa//New Zeland: an Exploatory Analysis, Albany and Palmerston North, Labour Market Dynamic Research Programme, Research Report, No. 3, стр. 7
Wilkensky, H. L. (1961), Orderly Careers and Social Participation: The Impact of Work History on Social Integration in the Middle Mass, American Sociological Review, 26(4), стр. 523
Hall, D. T. (1976), Careers in Organizations, Pacific Palisades, CA, Goodyear, у Hall, D. T. (2004), The protean career: A quarter-century journey, Journal of Vocational Behavior, 65, стр. 1
Arthur, M. B., Hall, D. T., Lawrence, B. S. (1989), Handbook of career theory, Cambridge University Press, у Inkson, K. (2007), Understanding Careers, The Methaphors of Working Lives, SAGE Publications, Thousand Oaks, стр. 3
Greenhaus, H. J., Callanan, A. G., Godhalk, M. V. (2000), Career Management, The Dryden Press, Harcourt Publishers, стр. 9
Đorđević, B. (2012), Uspeh u karijeri, Ekonomski fakultet, Niš, str. 4, 8
Pixely, J. (2003), Presentation at Academic Work-Life Conference, Orlando, FL., у Harrington, B., Hall, D. T. (2000), Career Management&Work-Life Integration, Using Self-Assessmant to Navigate Contemporary Careers, SAGE Publications, стр. 10
Bahtijarević-Šiber, F. (1999), Menadžment ljudskih potencijala, Golden marketing, Zagreb, str. 828
Walton, J. (1999), Strategic Human Resource Development, Financial Times Prentice Hall, Harlow, стр. 119
Schein, E. (1978), Career Dynamics: Matching individual and organizational needs, Reading, Mass, Addison-Wesly, стр. 21-22
Super, D. E. (1980), A life span, life space approach to career development, Journal of Vocational Behaviour, Vol. 16, стр. 282-298
Greenhaus, J. H., Callanan, G. A. (1994), Career Management, Dryden Press, London, стр. 256-264
Mayo, A. (1991), Managing Careers: strategies for organizations, IPM, London, u Torrington, D., Hall, L., Taylor, S. (2004), Menadžment ljudskih resursa, Data status, Beograd, str. 444-445
Schein, E. (1978), Career Dynamics: Matching individual and organizational needs, Reading, Mass, Addison-Wesly, u Torrington, D., Hall, L., Taylor, S. (2004), Menadžment ljudskih resursa, Data status, Beograd, str. 446
Driver, M. (1982), Career concepts – a new approach, Prentice Hall, New Jersey, у Torrington, D., Hall, L., Taylor, S. (2004), Менаџмент људских ресурса, Дата статус, Београд, стр. 448
Anđelić S., Rastić A., Ilić D., Analysis od Trade Condition in Ras Region, International Review, 2017., 2[2], pp. 143-148
Janjić I., Ilić Đ., Zadovoljstvo poslom u fazama karijere zaposlenih, Zbornik radova sa treće naučno – stručne konferencije sa međunarodnim učešćem „Trendovi u poslovanju“, održane 16. maja 2019. godine, Visoka poslovna škola strukovnih studija „Prof. dr Radomir Bojković“ Kruševac, str. 193 – 198
Ilić S., Ilić Đ., „Važnost analize posla kao aktivnosti menadžmenta ljudskih resursa“, Zbornik radova sa četvrte naučno – stručne konferencije sa međunarodnim učešćem „Trendovi u poslovanju“, održane 24. septembra 2020. godine, Visoka poslovna škola strukovnih studija „Prof. dr Radomir Bojković“ Kruševac, str. 143 – 150
Povratni linkovi
- Trenutno nema povratnih linkova