Primena elektronskog poslovanja u distribuciji usluga osiguranja

Ivan Piljan, Tatjana Piljan, Dušan Cogoljević

Sažetak


U radu je prikazan značaj informaciono-komunikacionih tehnologija za razvoj poslovanja osiguravajućih društava, sa posebnim osvrtom na dosadašnji razvoj i potencijale za dalji razvoj marketinga, a naročito distribucije proizvoda osiguranja koja se oslanja na informaciono-komunikacione tehnologije, pre svega na Internet. Ovde posebno mesto zauzima Internet marketing kao najčešći vid korišćenja Interneta među osiguravajućim društvima.

Preoblikovanje poslovnih procesa tako da budu usklađeni sa principima elektronskog poslovanja postaće u bliskoj budućnosti uobičajeni čak i kod manjih privrednih subjekata, a nekada konzervativne finansijske institucije, kakve su osiguravajuća društva oduvek bile, sve više se okreću e-Osiguranju od koga se, uprkos velikim troškovima za njegovo uvođenje i početnim problemima u funkcionisanju, već u bliskoj budućnosti mnogo očekuje, i u mnogim zemljama postaje sve više prihvaćeno, u većem ili manjem obimu.

Mobilne komunikacije donose najveće promene u elektronskom poslovanju. Već danas njihova raširenost među potrošačima nudi velike mogućnosti za davaoce usluga.......

Ključne reči


osiguranje, marketing, distribucija, elektronsko poslovanje, e-osiguranje, Internet marketing, mobilne komunikacije

Reference


Živadinović, J, (2011), Menadžment informacioni sistemi. Beograd:VŠPEP.

Kotler, Philip: Marketing management, Analysis, Planning, Implementation, and Control (Upravljanje marketingom, analiza, planiranje,primena i kontrola), Zagreb, 2001.

Piljan, I. (2013), Possibilities for development of life insurance market in Serbia, Entrepreneurship: Economic development and finance, Beograd : VŠPEP, pp. 266-285.

Stojanov A., Ugrinov D., Vaić E., Finansijska revizija javnog sektora - osnova za aktivni poslovni ambijent, Tranzicija, 2010, vol. 25-26, 146-155

Martinović M.: Nadzor zasnovan na proceni rizika, Ekonomika, vol.56. no.1,160-167, 2010.

Sally Dibb i ostali: Marketing, Zagreb, 1995.

Živadinović, J, (2011), Elektronsko poslovanje. Beograd:VŠPEP.

Vujicic, S. (2013), Innovations in the function of developing competitiveness and efficiency in the Republic of Serbia, Entrepreneurship: Economic development and finance, Beograd : VŠPEP, pp. 108-125.


Ceo tekst: PDF

Povratni linkovi

  • Trenutno nema povratnih linkova


Copyright ⓒ 2013 ..: Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo - Beograd :..