PRIKRIVENI MARKETING U FILMOVIMA I SERIJAMA
Sažetak
Sagledavanjem medija, posebno televizije, primetno je da marketing i oglašavanje zauzimaju važan segment. Organizacije uviđaju značaj oglašavanja medija u cilju promocije svojih proizvoda i usluga. I dok gledamo film ili omiljenu seriju, reklamni blok i reklame uopše nam smetaju, i to vreme koristimo za druge stvari. Iako oglašavanje predstavlja značajan segment marketinga, ovde uviđamo nedostatke istog. Sa druge strane, primetno je da prikriveno oglašavanje (product placement) u potpunosti drži pažnju gledalaca odnosno potrošača. Njegov uticaj raste, i kroz oglasavanje preko poznatih ličnosti, koji na neposredan način skreću pažnju na određen brend ili uslugu, njegova atraktivnost raste. Osnovna svrha prikrivenog oglašavanja je da proizvođač svoje proizvode i usluge stavi u stvarni životni kontekst. Gledalac se poistovećuje sa likovima iz filma ili serije, čije radnje podsecaju na njihove zivotne situacije ili one čemu oni teže, ćime je izbegnuta promocija kroz klasične reklamne blokove ili prostor predviđen za reklame, a uverljivost poruke se umnogome povećava.
Savremeno poslovanje, daje sve veći komercijalni značaj, prikrivenom marketingu u filmovima i serijama, i postaje uticajan vid oglašavanja. Praksa beleži veliki broj primera, uspešne primene prikrivenog marketinga.
Ključne reči
Reference
Babić, M., & Babić, A. (2016). PLASIRANJE PROIZVODA U FILM. ZBORNIK MES, (2).
Brakus, A. (2015). Mediji i marketing. In Medias Res, 4(7), 1096-1103.
Dulčić, D. (2014). Masovni mediji i postmoderno društvo. Media, culture and public relations, 5(1), 87-97.
Đorđević, A., & Pešić, V. (2004). Uticaj medija na proces donošenja odluke pri kupovini. Godišnjak za psihologiju, 127, 127-151.
Film, biznis i marketing: Kako bi reklamiranje proizvoda uskoro moglo da bude ubacivano u filmske klasike https://www.bbc.com/serbi
an/lat/svet-56930449 Posećeno: 27. 12. 2023.
How to Use Product Placement in Movies to Cut Costs https://www.wrapbook.com/blog/product-placement-in-movies Posećeno 01. 01. 2024.
Milić, M. (2013). UTICAJ TV REKLAME NA DONOŠENJE ODLUKE O KUPOVINI//INFLUENCE TV COMMERCIAL ON ENACTMENT DECISIONS ON PURCHASING. 63-72 Tadić, D. REKLAMOKRATIЈA: TV REKLAMA I OBLIKOVANJE SVESTI POTROŠAČA U OGLAŠIVAČKOЈ PRAKSI. III Međunarodni naučni skup''MOĆ KOMUNIKACIJE 2014'', 59.
Tatarević, L., & Krnjić, A. (2019). UTJECAJ OGLAŠAVAČKIH PORUKA NA PONAŠANJE KRAJNJIH KUPACA INFLUENCE OF ADVERTISING ON CONSUMER CONSUMPTION.
Oglašavanje proizvoda u filmskoj industriji https://kreativnasrbija.rs/oglasavanje-proizvoda-u-filmu/ Posećeno: 02.01. 2024.
Što je product placement ili prikriveno oglašavanje? https://pisalica.com/prikriveno-oglasavanje/ Posećeno: 30. 12. 2023.
Television Advertising https://www.wix.com/encyclopedia/definition/television-advertising Posećeno 06.01. 2024.
Značaj društvenih medija u poslovnoj komunikaciji: https://www.zeneoduticaja.com/clanak/1507-znacaj-drustvenih-medija-u-poslovnoj-komunikaciji%20pose%C4%87eno%2001. Posećeno 01. 01. 2024.
What Is Television Advertising? – Importance, Types, Examples https://www.feedough.com/television-advertising-definition-types-examples/ . Posećeno 07. 01. 2024.
WHAT IS PRODUCT PLACEMENT AND HOW IS IT USED? https://trendjackers.com/7-genius-examples-of-product-placement/ Posećeno: 31. 12. 2023.
Iconic product placement examples in films https://www.orchard.co.uk/blog/10-iconic-product-placement-examples-in-films-23902.aspx Posećeno: 06. 01. 2024.
The Most Profitable TV Shows Of All Time https://www.relationshipsurgery.com/the-most-profitable-tv-shows-of-all-time/ Posećeno: 06. 01.2024.
Top Lifetime Grosses https://www.boxofficemojo.com/chart/top_lifetime_gross/?area=XWW Posećeno: 07.01.2024.
TOP 10 PRODUCT PLACEMENTS IN MOVIE HISTORY https://ampersandmke.com/top-10-product-placements-in-movie-history/ Posećeno: 30. 12. 2023.
Movies With Excessive Product Placement https://movieweb.com/movies-with-excessive-product-placement/#transformers-2007 Posećeno: 05. 01. 2024.
Worldwide Box Office https://www.boxofficemojo.com/year/world/2023/?ref_=bo_cso_table_14 Posećeno: 07. 01. 2024.
Povratni linkovi
- Trenutno nema povratnih linkova