ANALIZA GLOBALNOG INDEKSA INOVATIVNOSTI SRBIJE I BOSNE I HERCEGOVINE
Sažetak
U savremenim uslovima poslovanja većina zemalja sveta sve više i više usvaja politike i strategije koje podstiču inovacije, jer su shvatile da bez sistematskog podsticanja razvoja inovacija nema globalne konkurentnosti.
Globalni indeks inovativnosti (GII) je indeks koji meri dostignuti nivo inovativnosti pojedinih zemalja na osnovu dva podindeksa: Indeksa inovacionih ulaza i Indeksa inovacionih izlaza. Oba podindeksa uključuju određene stubove tako da Indeks inovacionih ulaza obuhvata pet stubova, dok indeks inovacionih izlaza obihvata dva stuba.
Ovaj rad analizira rezultate rangiranja Srbije i Bosne i Hercegovine po Globalnom indeksu inovativnosti koji svake godine objavljuje Svetska organizacija za intelektualnu svojinu (WIPO) kao i sve stubove Globalnog indeksa inovativnosti za obe zemlje.
Ključne reči
Reference
Šormaz G. Značaj preduzetništva i inovativnosti za ekonomski razvoj Republike Srbije, Trendovi u poslovanju, 2021, vol. 9, br. 2, str. 30-39
Đekić, М., Ravić, N. (2018). Korporativni univerziteti kao savremena paradigma profesionalnog razvoja zaposlenih. Megatrend univerzitet: Megatrend revija.
Dess, G., Lumpkin, G.T., Eisner, A. (2007). Strategijski menadžment. Beograd, Data status.
Vujičić S., Ravić N., Nikolić M. Uticaj planiranja na razvoj inovacija u malim i srednjim preduzećima, Trendovi u poslovanju, 2021, vol. 9, br. 1, str. 78-83
Šlogar H. Relationship between market orientation and innovativeness in companies, International Review,2021, br. 3-4, str. 21-29
Domazet I., Marjanović D., Beraha I.,Ahmetagić D.(2022) Inovacioni kapacitet kao pokretačka snaga nacionalne konkurentnosti, Ekonomika preduzeća, vol. 70, br. 7-8, str. 406-418
Momčilović O., Vujičić S., Doljanica D.(2022) Analysis and influence of the level of innovation &leadership on the level of organizational changes,Journal of Process Management and New Technologies, vol. 10, br. 3-4, str. 131-140
Povratni linkovi
- Trenutno nema povratnih linkova