MENADŽMENT KONCEPTI PREDUZEĆA U NOVOJ SVETSKOJ EKONOMIJI
Sažetak
Sve intezivniji razvoj tržišta i sve veći zahtevi kupaca, uz rastući pritisak konkurencije, promene u preduzećima i okruženju, zajedno sa tehničko-tehnološkim dostignućima i pod uticajem dinamike društvenog razvoja, prisilile su organizacije da pronalaze i primenjuju nove načine i puteve rešavanja problema u suočavanju sa opstankom i uspešnošću. U odgovoru na rastuću konkurenciju u promenjenim uslovima poslovanja menadzment preduzima različite alternative i inicijative za povećanje fleksibilnosti poslovnih procesa i brzine reagovanja na različite zahteve kupaca, ali i ostalih zainteresovanih strana. Tako se dolazi do aspekta integracije brojnih koncepata, pristupa i razvijenih menadzment sistema koji podižu konkurentsku snagu preduzeća i utiču na njegovu uspešnost na savremenom tržištu. Usvajanje novih pristupa (koncepata) menadzmenta u poslovanju, predstavlja revolucionarnu promenu za poslovni sistem organizacije. Ovi pristupu stavljaju naglasak na to, kako se obavlja rad unutar organizacije, nasuprot orijentaciji na proizvod, koja se fokusira na to šta se proizvodi. Bitno je odabrati prave ciljeve koje bi trebalo ostvariti i prave načine za širu afirmaciju postignutih rezultata. Jedino će tako uloženi resursi imati pozitivan efekat na svest, imidž, lojalnost kupaca i drugih partnera, kao i dugoročno na veću prodaju i veći profit. Za kompanije nije dovoljno da samo razvijaju i implementiraju društveno odgovorne inicijative, već i da ih efikasno i efektno promovišu.
Ključne reči
Reference
Arsovski S., „Menadžment procesima“, Centar za kvalitet, Mašinski fakultet Kragujevac, 2006.
Lazić M., „Alati, metode i tehnike unapređenja kvaliteta“, Mašinski fakultet, Centar za kvalitet, Kragujevac, 2006.
Drljača M., „Karakteristike troškova kvaliteta“, Kvalitet broj 7-8, Infomart, Zagreb, 2003.
Bou, J.C., and Beltran I., „Total Quality Management, High-Commitment Human Resource Strategy and Firm Performance : An Empirical Study“, Total Quality Management 16, no. 1 (2005).
Maksimović R., „Složenost i fleksibilnost struk¬tura industrijskih sistema, monografija“, Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad, 2003.
Banjanin M., „Marketing logistika“, Megatrend - Univerzitet primenjenih nauka, Beograd, 2002.
Thom, William, People, Process, and Performance Management in Project Management, 2009
Howard Smith, Peter Fingar. Business Process Management: The Third Wave., Meghan-Kiffer Press, 2007, ISBN 0- 929652-33-9
Holly Crouse, Organizational Culture and Entrepreneurship, International Review (2012, No. 3-4), Faculty of Business Economics and Entrepreneurship Belgrade, Serbia, ISSN 2217-9739, COBISS. SR-ID 192516620, str. 27-31
Harmon, P., Complex and Dynamic Processes 21, Business Process Trends, December 2009, Bd. 7.
Kohlbacher, M., "The effects of process orientation: A literature review" Business Process Management Journal, 2010, 16 (1): 135–152.
Pravdić, P., Marković, M., MENADžMENT PROCESIMA U SAVREMENOM POSLOVANjU, časopis Trendovi u poslovanju, Visoka poslovna škola strukovnih studija „Prof. dr Radomir Bojković“, ISSN (Štampano izd.) 2334-8166X, ISSN (Online) 2334-8356, str.31-41., 12. jun 2013.
Povratni linkovi
- Trenutno nema povratnih linkova