RAZUMEVANJE FAZA I CILJEVA PROCESA RAZVOJA KARIJERE U KONTEKSU USPEŠNOG UPRAVLJANJA KARIJEROM

Đurđijana Ilić

Sažetak


Osnovu kvalitetne organizacije čine pouzdani zaposleni koji su zadovoljni svojim poslom, spremni da uče i napreduju i time i sebi i organizaciji kontinuirano donose profit i progres. Temelj kvalitetne organizacije čine kvalitetna korporativna misija, razumna vizija organizacije, jasno postavljeni ciljevi i visok nivo kreativnosti i inovativnosti zaposlenih, usmereni na ispunjenje misije, vizije i ciljeva. Zaposleni koji nisu zadovoljni neće obavljati posao kako treba zbog čega organizacija trpi direktnu materijalnu štetu. Nezadovoljni zaposleni će želeti da napusti posao što govori u prilog tome da resursi ranije uloženi u tog zaposlenog nisu upotrebljeni u skladu sa misijom organizacije. Da bi organizacija uspešno poslovala i ostvarivala profit potrebno je neprekidno kontrolisati i održavati karijerni napredak i zadovoljstvo zaposlenih jer upravo na zadovoljnim i naprednim ljudskim resursima počiva njena uspešnost. Karijera podrazumeva napredovanje, progres, okupiranost profesijom i stabilnost koja se često razmatra i kao njen osnovni preduslov. Da je koncept razvoja karijere izrazito kompleksan govori činjenica da je proizveo veliki broj organizacionih fenomena koji se intenzivno proučavaju. Poznavanje, razumevanje i praćenje različitih faza procesa razvoja karijere, kao i brojnih i raznovrsnih ciljeva procesa razvoja karijere mogu bitno doprinositi uspešnom poslovanju organizacija.


Ključne reči


upravljanje karijerom, razvoj karijere, faze karijere, ciljevi karijere.

Reference


Ilić Đ., Janjić I., Ilić S. „Upravljanje karijerom putem karijernog savetovanja“, naučno – stručni časopis „Trendovi u poslovanju“, sves. 2, br. 14, 2019. g., Visoka poslovna škola strukovnih studija „Prof. dr Radomir Bojković“ Kruševac, ISSN 2334-816X UDK:005.966005.942, str. 37

Ilić Đ., Andrejić, M., Dragović N., „Menadžment ljudskih resursa“, Zbornik radova sa 20. DQM Međunarodne konferencije UPRAVLJANJE KVALITETOM I POUZDANOŠĆU ICDQM-2017, Istraživački centar za upravljanje kvalitetom i pouzdanošću - DQM, Prijevor, jun 2017. g., str. 322

Petković, M. (2011), Organizaciono ponašanje sa menadžmentom ljudskih resursa, Centar za izdavačku delatnost, Ekonomski fakultet, Beograd, str. 232

McCash, Ph, (2008), Career studies handbook: career development learning in practice, The Higher Education Academy, Heslington, London, стр. 9

Brewer, J, M. (1922), The Vocational – Guidance Movement, MacMillan, New York, у Brent, G. (2006), Young People's Perception of Career Success in Aotearoa//New Zeland: an Exploatory Analysis, Albany and Palmerston North, Labour Market Dynamic Research Programme, Research Report, No. 3, стр. 7

Wilkensky, H. L. (1961), Orderly Careers and Social Participation: The Impact of Work History on Social Integration in the Middle Mass, American Sociological Review, 26(4), стр. 523

Hall, D. T. (1976), Careers in Organizations, Pacific Palisades, CA, Goodyear, у Hall, D. T. (2004), The protean career: A quarter-century journey, Journal of Vocational Behavior, 65, стр. 1

Arthur, M. B., Hall, D. T., Lawrence, B. S. (1989), Handbook of career theory, Cambridge University Press, у Inkson, K. (2007), Understanding Careers, The Methaphors of Working Lives, SAGE Publications, Thousand Oaks, стр. 3

Greenhaus, H. J., Callanan, A. G., Godhalk, M. V. (2000), Career Management, The Dryden Press, Harcourt Publishers, стр. 9

Đorđević, B. (2012), Uspeh u karijeri, Ekonomski fakultet, Niš, str. 4, 8

Pixely, J. (2003), Presentation at Academic Work-Life Conference, Orlando, FL., у Harrington, B., Hall, D. T. (2000), Career Management&Work-Life Integration, Using Self-Assessmant to Navigate Contemporary Careers, SAGE Publications, стр. 10

Bahtijarević-Šiber, F. (1999), Menadžment ljudskih potencijala, Golden marketing, Zagreb, str. 828

Walton, J. (1999), Strategic Human Resource Development, Financial Times Prentice Hall, Harlow, стр. 119

Schein, E. (1978), Career Dynamics: Matching individual and organizational needs, Reading, Mass, Addison-Wesly, стр. 21-22

Super, D. E. (1980), A life span, life space approach to career development, Journal of Vocational Behaviour, Vol. 16, стр. 282-298

Greenhaus, J. H., Callanan, G. A. (1994), Career Management, Dryden Press, London, стр. 256-264

Mayo, A. (1991), Managing Careers: strategies for organizations, IPM, London, u Torrington, D., Hall, L., Taylor, S. (2004), Menadžment ljudskih resursa, Data status, Beograd, str. 444-445

Schein, E. (1978), Career Dynamics: Matching individual and organizational needs, Reading, Mass, Addison-Wesly, u Torrington, D., Hall, L., Taylor, S. (2004), Menadžment ljudskih resursa, Data status, Beograd, str. 446

Driver, M. (1982), Career concepts – a new approach, Prentice Hall, New Jersey, у Torrington, D., Hall, L., Taylor, S. (2004), Менаџмент људских ресурса, Дата статус, Београд, стр. 448

Anđelić S., Rastić A., Ilić D., Analysis od Trade Condition in Ras Region, International Review, 2017., 2[2], pp. 143-148

Janjić I., Ilić Đ., Zadovoljstvo poslom u fazama karijere zaposlenih, Zbornik radova sa treće naučno – stručne konferencije sa međunarodnim učešćem „Trendovi u poslovanju“, održane 16. maja 2019. godine, Visoka poslovna škola strukovnih studija „Prof. dr Radomir Bojković“ Kruševac, str. 193 – 198

Ilić S., Ilić Đ., „Važnost analize posla kao aktivnosti menadžmenta ljudskih resursa“, Zbornik radova sa četvrte naučno – stručne konferencije sa međunarodnim učešćem „Trendovi u poslovanju“, održane 24. septembra 2020. godine, Visoka poslovna škola strukovnih studija „Prof. dr Radomir Bojković“ Kruševac, str. 143 – 150


Ceo tekst: PDF

Povratni linkovi

  • Trenutno nema povratnih linkova


Copyright ⓒ 2013 ..: Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo - Beograd :..