DIGCOMP OKVIR - METODOLOŠKI OKVIR ZA MERENJE DIGITALNIH KOMPETENCIJA
Sažetak
Ovaj pregledni rad baziran je na desk istraživanju okvira digitalne kompetentnosti ,,Digital Competence Framework - DigComp’’ koji je razvijen od strane Evropske Komisije. Okvir je nastao na osnovu rezultata istraživanja uzorka populacije Evropske Unije, koji su pokazali da veliki procenat ima nerazvijene digitalne veštine. Cilj ovog rada je pregled trenutnog stanja literature koja je zasnovana na postojećem okviru DigComp, njegovim oblastima i veštinama unutar tih oblasti, nastale na teritoriji Republike Srbije i drugih zemalja. Uz pregled, urađeno je poređenje određenih oblasti okvira DigComp 2.0 sa prethodnim (DigComp 1.0), kao i kratko osvrtanje na njihovu primenu u praksi. Ustanovljeno je da postoji prostor za dodatno proučavanje ove tematike, te je to doprinelo identifikaciji pravaca budućih istraživanja koji će biti usmereni na merenje digitalnih veština studenata.
Ključne reči
Reference
McGrath C., Frohlich H. K., O’Shea M., Supporting key competence development, European Commission, 2019.
The Council of the European Union, Recommendations, 2008.
Eshet Y., Digital Literacy: A Conceptual Framework for Survival Skills in the Digital Era, 2004, 13(1): pp. 93–106.
Gilster, P., Digital literacy, Wiley, 1997.
https://www.ecdl.rs/dokumenti/ecdldigcomp.pdf, 24.02.2020.
Kluzer S., Pujol Priego L., DigComp into Action - Get inspired, make it happen, 2018.
Vuorikari, R., Punie, Y., Carretero Gomez S., Van den Brande, G., DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. Update Phase 1: The Conceptual Reference Model, 2016.
Milenković S. D., Jovanović-Milenković V.M., Radojičić A. Z., Sistemi upravljanja sadržajem-pojam i karakteristike, Vojnotetehničkiglasnik, 2009.
Tešanović B., Digitalni identitet, Infoteh-Jahorina, 2011, Vol. 10, pp.593-595.
Povratni linkovi
- Trenutno nema povratnih linkova