STRATEGIJSKA ANALIZA POSLOVANJA PREDUZEĆA
Ključne reči:
strategija, strategijska analiza, interna i eksterna okolinaApstrakt
Savremeni uslovi poslovanja preduzeća determinisani su neizvesnošću, brzim promenama i poslovanjem u dinamičnoj i turbulentnoj poslovnoj okolini. Jasno je da okolina ima uticaj na poslovanje preduzeća, ali i preduzeće u određenoj meri utiče na okolinu. U tom kontekstu veoma je važno sprovesti strategijsku analizu okoline koju delimo na internu i eksternu. Analiza eksterne okoline odnosi se na analizu prilika i pretnji, dok se interna analiza fokusira na analizu snaga i slabosti preduzeća. U ovom radu akcenat je stavljen na najznačajnije metode za strategijsku analizu poslovanja preduzeća koje se najčešće koriste u praksi. Primenom ovih metoda preduzeća dolaze do važnih informacija iz okruženja koje su im neophodne prilikom formulisanja strategije poslovanja. Adekvatna strategijska analiza okruženja osnova je za uspešno poslovanje i opstanak preduzeća na tržištu.Reference
Ford, R., A Boy Who Played with Trains, New York Times. New York. Retrieved 2013-10-20.
Nikolić M., Vesić T., Gavrilović, M. Značaj savremenih informacionih tehnologija za donošenje poslovnih odluka, Trendovi u poslovanju, 2019., br.13[1] pp. 31-36
Nikolić M., Vesić T., Stošić-Mihajlović Lj. Upravljanje znanjem, informacijama i organizacionim promenama, Trendovi u poslovanju, 2017., 10[2], pp. 19-28.
Stošić Mihajlović, Lj. Mihajlović, M., Energija kao ekološki i ekonomski izazov održivog razvoja, Ekonomski izazovi, 2018., 13[7] pp. 109-118
Krstić, B., Sekulić, V., Upravljanje performansama preduzeća, Ekonomski fakultet, Niš, 2007., pp. 93
Buble, M. (2000.), Management, Split, Ekonomski fakultet Split, str. 69
Situacijska analiza – analiza makro okoline i analiza korporativnog upravljanja,URL: http://www.efzg.unizg.hr/UserDocsImages/OIM/dhruska/2014-2-%20Situacijska%20analiza%20-%20okolina%20i%20SWOT.pdf
Strategijski menadžment u funkciji stvaranja konkurentske prednosti, studija slučaja, Univerzitet Singidunum, https://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/41462-strategijski-menadzment-u-funkciji-stvaranja-konkurentske-prednosti-studija-slucaja-vojna-stamparija-beograd.
https://www.yumpu.com/xx/document/view/3858451/matrica-portfelja/3
Mašić, B., Strategijski menadžment, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2009., pp. 96
Šormaz, G., Anđelić, S., Marković, M. Određenje savremenog menadžmenta u obrazovanju, Trendovi u poslovanju, 2019., br.13[1] pp. 37-47
Vukosav,S.,(2016)Strategijski menadžment ugostiteljsko-turističkih preduzeća, Prirodno-matematički fakultet,Novi Sad
Patel, P., Younger, M. A frame of Reference for Strategy Development, Long Range Planning, 1978., Vol. 11
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
- Autori su saglasni da se autorska prava za ovaj rad prenose na Urednika/Izdavača.
- Autori zadržavaju pravo da budu naznačeni uvek kada se rad objavi u celosti ili u delovima.
- Autori mogu koristiti rad u nastavne i nekomercijalne svrhe bez traženja dozvole od Izdavača.