SRPSKI PROIZVOĐAČI I "CE" ZNAK

Autori

  • Slavica Slavoljub An]elić "Visoka poslovna škola strukovnih studija "prof. dr Radomir Bojković"
  • Vesna Mladenović Doktorand na Ekonomskom fakultetu u Nišu
  • Marko Trišić Visoka poslovna škola strukovnih studija "Prof. dr Radomir Bojković" Kruševac

Ključne reči:

CE znak, konkurentnost, evropsko tržište, proizvod

Apstrakt

Ovaj rad ima za cilj da reši menadžersku dilemu: Da li da se upustimo u postupak dolaska do CE znaka za proizvode? Prednosti CE znaka su sledeće: uklonjene su sve tehničke barijere kod izvoza, mogućnost postizanja dobre konkurentnosti na inostranom tržištu ako se obezbedi visok kvalitet proizvoda, mogućnost ravnopravne kooperantske saradnje sa stranim firmama, veća konkurentnost i na domaćem tržištu. Poteškoće: suočavanje sa kompletnom i konzistentnom ocenom usaglašenosti svih performansi proizvoda – „trenutak istine“, troškovi ocene usaglašenosti (mogu biti visoki, pa to poskupljuje proizvod), uključivanje inostranog notifikovanog tela (cena, jezik korespodencije).

Reference

Dimitrijević, D., Englesko-srpski rečnik tehničkih termina u evropskim direktivama Novog pristupa i Globalnog pristupa, Beograd, 2006.

http://www.newapproach.org

http://www.tehnis.privreda.gov.rs/

http://ec.europa.eu/growth/tools-databases/nando/

http://ec.europa.eu/consumers_ safetuy/

http://www.nepro.gov.rs

http://pks.rs/

http://www.newapproach.org

http://www.iss.rs/

http://ats.rs/

Preuzimanja

Objavljeno

31.12.2017.

Broj časopisa

Sekcija

Marketing