SRPSKI PROIZVOĐAČI I "CE" ZNAK
Ključne reči:
CE znak, konkurentnost, evropsko tržište, proizvodApstrakt
Ovaj rad ima za cilj da reši menadžersku dilemu: Da li da se upustimo u postupak dolaska do CE znaka za proizvode? Prednosti CE znaka su sledeće: uklonjene su sve tehničke barijere kod izvoza, mogućnost postizanja dobre konkurentnosti na inostranom tržištu ako se obezbedi visok kvalitet proizvoda, mogućnost ravnopravne kooperantske saradnje sa stranim firmama, veća konkurentnost i na domaćem tržištu. Poteškoće: suočavanje sa kompletnom i konzistentnom ocenom usaglašenosti svih performansi proizvoda – „trenutak istine“, troškovi ocene usaglašenosti (mogu biti visoki, pa to poskupljuje proizvod), uključivanje inostranog notifikovanog tela (cena, jezik korespodencije).
Reference
Dimitrijević, D., Englesko-srpski rečnik tehničkih termina u evropskim direktivama Novog pristupa i Globalnog pristupa, Beograd, 2006.
http://www.tehnis.privreda.gov.rs/
http://ec.europa.eu/growth/tools-databases/nando/
http://ec.europa.eu/consumers_ safetuy/
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
- Autori su saglasni da se autorska prava za ovaj rad prenose na Urednika/Izdavača.
- Autori zadržavaju pravo da budu naznačeni uvek kada se rad objavi u celosti ili u delovima.
- Autori mogu koristiti rad u nastavne i nekomercijalne svrhe bez traženja dozvole od Izdavača.