KVALITET PONUDE FIKSNIH OPERATERA TELEKOMUNIKACIONIH ORGANIZACIJA U SRBIJI

Autori

  • Mirjana Stevanović Visoka poslovna škola strukovnih studija "Prof. dr Radomir Bojković" Kruševac
  • Ljubiša Zarić Telekom Srbija AD Beograd

Ključne reči:

organizacije telekomunikacija, fiksni operateri, tržište, ponuda, cene, kvalitet, usluga

Apstrakt

Uspešna poslovna politika (finansijska, prodajna) organizacija koje se bave fiksnom telefonijom za krajnji cilj treba da ima uspešno pozicioniranje, kao modernog operatora, koji će pružiti najviši stepen kvaliteta, najviši stepen usluge kao i ponuditi najkonkuretniju cenu.

Cilj rada je da  ukaže na sve pozitivne ili negativne  posledice koje mogu nastati u organizacijama fiksnih operatera (Telekom, SBB, ORION)  ili između organizacija i njihovih klijenata, a koje su uslovljene kvalitetom i cenom pružanja usluga sadašnjim i budućim korisnicima. U empirijskom delu rada koristiće se metoda anketiranja putem tehnike upitnika (anketirano 150 ispitanika). Prikupljeni podaci su obrađeni i prikazani tabelarnim, grafičkim prikazima i putem brojačanih pokazatelja. Težište rada je prikaz uticaja cene na krajnjeg korisnika usluga. Odnosno koliko je neophodno kombinovati kvalitet, cenu, povlastice, pakete, brigu o korisnicim.

Rezultati ovog istraživanja će pokazati da je kvalitet usluge, odnosno visina cene bitan činilac kojim se rukovode krajnji korisnici dobijenih usluga od organizacija fiksne telefonije na teritoriji Srbije. Odnosno da je to bitan faktor uspešnog poslovanja organizacije u cilju daljeg razvoja i rasta, kao i većeg broja korisnika usluga fiksne telefonije.

Reference

1 Pindyck S.R., Rubinfeld L.D., „Mikroekonomija“, Mate, Zagreb, 2005. str. 7.

2 Maksimović, LJ., “Teorija cena”, Mikroekonomske teme, Univerzitet Kragujevac, Ekonomski fakultet, 2008. str.14.

3 Jednak, Jovo., „Ekonomija“, Beogradska poslovna škola, Beograd, 2008. str.184., 157.

4 „Pregled tržišta telekomunikacija u Republici Srbiji u 2013. godini“, Republička agencija za eletronske komunikacije, Beograd, 2014. str. 8.

5 Varijan, H., „Mikroekonomija – moderni pristup“, Ekonomski fakultet, Beograd, 2003. str. 2.

6 Malešević, LJ., „Ekonomija“, Beogradska poslovna škola, Beograd, 2012. str. 69

7 Begg, D., „Ekonomija“ DATASTATUS, Bograd, 2010. str. 32.

8 http://upravusi.rs/komunikacije/telefonija/fiksna-telefonija/. pristup 16.08.2014.

9 http://www.Elasticnost.com/%20ponude%20i% … pristup 15.08.2014.

10 http://www.informisanje.info/2012/11/telekom-sbb-jefi...pristup 19.08.2014.

11 http://www.telekom.rs/pristup 17.08.2014.

12 http://www.sbb.rs/pristup 7.08.2014.

Preuzimanja

Objavljeno

26.06.2015.

Broj časopisa

Sekcija

Marketing