NOVE TEHNOLOGIJE I OBRAZOVANJE (NEKA PITANJA)
Ključne reči:
tehnologija, obrazovanje, sistem obrazovanja, politika obrazovanjaApstrakt
Naš vek je "vek znanja". Moderna (informa-tička) društva zbog uticaja i "zahteva" savremenih tehnologija moraju biti "društva znanja", "društva koja uče", "društva zani-manja". Jedna od karakteristično ilustra-tivnih slika za opis modernog čoveka je "čovek koji uči". Zato su upravo u kreiranju politike obrazovanja (za "vek obrazovanja") potrebni najumniji potencijali koje naše društvo ima. Zbog toga, organizovanoj politici i drugim činiocima društvenog razvoja ne sme biti nevažno kakvi kadrovi kreiraju i vode, realizuju politiku obrazo-vanja i obrazovni proces (sistem). Svaki promašaj u politici obrazovanja i nedo-voljna odlučnost, pa i blaga ili nedovoljna spremnost za ulazak u naučno koncipirane, promišljene i osmišljene permanentne pro-mene (a koje su a priori uzrokovane, uslovljene i u određenoj meri determinisane uticajem novih tehnologija), društvo će platiti, najblaže rečeno, lutanjem i zaostaja-njem u razvoju. U ovom radu autori razmat-raju samo deo pitanja koja se tiču obrazov-nog sistema u savremenom informatičkom društvu, kao i primene novih tehnologija u obrazovnom procesu i radu i zahteva koje one nameću.Reference
Najzbit Dž., Megatrendovi, deset novih smerova razvoja koji menjaju naš život, „Globus“, Zagreb, 1985., str. 41.
Najzbit, Dž., opus citatum, str. 45.
Trifunović, S., Poslovni moral i menadž-ment; Naučno–stručni skup “Menadž-ment u industriji”, Zbornik radova, Kruševac, 2003., str. 165.
Karnou, R., Suzan Karan, S., Primenjena tehnologija, u knjizi Gintera Fridrihsa i Adama Šafa: Mikroelektronika i društvo za bolje ili za lošije, «Globus», Zagreb, 1987., str. 110.
Bogdanović, M., Moguće oblasti reforme Univerziteta u Srbiji; Univerziteti u Srbiji u evropskom obrazovnom prostoru (Program reforme); Zajednica Univerzi-teta Srbije, Beograd, 2003., str. 9.
Preuzimanja
Objavljeno
21.11.2013.
Broj časopisa
Sekcija
Menadžment tehnologijama
Licenca
- Autori su saglasni da se autorska prava za ovaj rad prenose na Urednika/Izdavača.
- Autori zadržavaju pravo da budu naznačeni uvek kada se rad objavi u celosti ili u delovima.
- Autori mogu koristiti rad u nastavne i nekomercijalne svrhe bez traženja dozvole od Izdavača.