MARKETING STRATEGIJE U FUNKCIJI KONKURENTNOSTI PREDUZEĆA U REPUBLICI SRPSKOJ
Ključne reči:
marketing strategija, marketing plan, marketing ciljevi, preduzeće, konkurentnost.Apstrakt
Razvoj savremenog preduzeća implicira efikasnu realizaciju različitih marketing strategija. Marketing strategije su osnova za efektivan marketing plan koji je integralni deo kompanijskog poslovnog plana. Marketing plan se definiše i uobličava u praksi između osmišljavanja adekvatne marketing strategije i sprovođenja marketing kampanje. Definisanje marketing strategija podrazumeva jasno preciziranje niza specifičnih akcija koje se trebaju uspešno implementirati. Ostvarivanje definisanih marketing ciljeva je u direktnoj korelaciji sa dobro definisanim marketing strategijama. Ključno je obezbediti merljive rezultate prilikom implementacije marketing strategije. Marketing strategije predstavljaju temelj za razvijanje taktičkog plana u kompaniji te na taj način izuzetno značajno utiču na uspešnost poslovanja kompanije. Zbog toga postoji neophodnost jasnog definisanja tipova marketing strategija koje će biti sprovođene u određenoj kompaniji. U Republici Srpskoj, kao sastavnom delu Bosne i Hercegovine, mogu se identifikovati različiti tipovi marketing strategija koje primenjuju kompanije kako bi ostvarile svoje poslovne ciljeve. Na definisanje i primjenu konkretnih marketing strategija utiču specifičnosti tržišta. Odabir marketing strategije uvek treba da bude u funkciji poboljšavanja konkurentnosti određenog preduzeća.Reference
Bagarić I., Menadžment informacionih tehnologija, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2010., str.34.
Grković M., Izbor strategije je ključan za velika postignuća, Sveučilište u Mostaru, Mostar, 2012., str.45.
Milisavljević M., Strategijski marketing, Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2010., str.67.
Milisavljević M., Todorović J., Marketing strategija, Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu, Beograd, 2018., str. 48.
Philip K., From Products to customers to the Human Spirits, New York, 2010., p.p. 36 – 37.
Philip K., Kevin L.K., Alexander C., Marketing Management, seventh edition, New York, 2021., p.p. 12 – 13.
West D., Ford J., Ibrahim E., Strategic Marketing Creating Competitive Advantage, 2 Edition, Oxford University Press, 2010., p.p. 18 – 19.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
- Autori su saglasni da se autorska prava za ovaj rad prenose na Urednika/Izdavača.
- Autori zadržavaju pravo da budu naznačeni uvek kada se rad objavi u celosti ili u delovima.
- Autori mogu koristiti rad u nastavne i nekomercijalne svrhe bez traženja dozvole od Izdavača.