METODE I TEHNIKE ISTRAŽIVANJA MOTIVACIJE I ZADOVOLJSTVA ZAPOSLENIH

Autori

  • Dragana Slavko Pesic Jenackovic Visoka skola za poslovnu ekonomiju i preduzetnistvo, Boegrad

Ključne reči:

motivacija, zadovoljstvo, zaposleni, istraživanje, metode, tehnike

Apstrakt

Motivacija i zadovoljstvo zaposlenih predstavljaju veoma značajnu pretpostavku efektivnosti rada i ostvarenja zadatih ciljeva kako pojedinaca, tako i organizacije. Shodno tome, kontinuirano merenje motivacije i zadovoljstva zaposlenih od suštinskog je značaja za poboljšanje efikasnosti preduzeća i unapređenje korišćenja ljudskog resursa. Rezultati dobro isplaniranog, detaljno razrađenog i adekvatnim metodama i tehnikama sprovedenog istraživanja motivacije i zadovoljstva zaposlenih mogu se primeniti za koncipiranje različitih šema u cilju smanjenja apsentizma i fluktuacije zaposlenih i ukupne uspešnosti preduzeća.

U ovom radu naglasak je na metodologiji istraživanja motivacije i zadovoljstva zaposlenih. Pored razrade upitnika sa skalama za merenje motivacije i zadovoljstva zaposlenih, objašnjava se u kojim situacijama, kod koje vrste pitanja i odgovora, tj.  vrste podataka, i na koji način se primenjuju određene statističke tehnike poput: T-testa, Jednofaktorske analize varijanse (ANOVA), Hi-kvadrat testa, Point-biserijske korelacije. Takođe, ukazuje se na značaj upotrebe naknadnog post hoc testa (LSD poređenja) kod analize varijanse, kao i pokazatelja povezanosti, odnosno jačine uticaja kao što su: fi koeficijent korelacije (phi), Kramerov koeficijent i koeficijent kontigencije, kod Hi-kvadrat testa. Osim navedenih tehnika i pokazatelja iz SPSS-a, poentira se uloga određenih pokazatelja (eta kvadrat i koeficijent determinacije) koji se izračunavaju korišćenjem podataka iz rezultata istraživanja i uz pomoć određenih formula.

Preuzimanja

Dodatne datoteke

Objavljeno

02.12.2021.

Broj časopisa

Sekcija

Kvantitativne metode