Izazivači troškova u preduzeću

Autori

  • Slavica Slavoljub An]elić Visoka poslovna škola strukovnih studija "Prof. dr Radomir Bojković"
  • Amer Rastić Visoka poslovna škola strukovnih studija "Prof. dr Radomir Bojković"
  • Meliha Mahmutović Visoka poslovna škola strukovnih studija "Prof. dr Radomir Bojković"

Ključne reči:

troškovi, poslovanje, učinci, poslovni uspeh, razvoj preduzeća

Apstrakt

U savremenim uslovima poslovanja troškovi su faktor od presudnog značaja za poslovanje, opstanak i razvoj preduzeća. Troškovi su relativno zanemarena ekonomska kategorija u pogledu uticaja koji imaju na poslovni uspeh preduzeća. Značaj ovog rada je u tome da predstavlja ulogu troškova kao stimulansa i faktora od presudne važnosti za poslovni uspeh preduzeća, poslovnu politiku i razvoj preduzeća. Cilj ovog rada jeste važnost sistematizacije i klasifikacije troškova koja se javlja u ekonomskoj teoriji i poslovnoj praksi. Utvrđivanje izazivača troškova u preduzeću ima svoje opravdanje i značaj i može biti od koristi pri proučavanju, praćenju i analiziranju troškova. Različite podele definisane prema različitim potrebama, omogućuju da se shvati suština troškova, njihov značaj za donošenje racionalnih poslovnih odluka i njihov uticaj na poslovni uspeh preduzeća

Reference

Zoran Petrović, Sistem obračuna troškova, Univerzitet Singidunum Beograd, 2012., str. 44 – 50.

Mile Stanišić, Kontroling troškova – Upravljanje troškovima, Univerzitet Singidunum Beograd, 2014.

Nikola Stevanović, Sistem obračuna troškova, Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2011.

http://mcb.rs/recnik/cost-drivers-izazivaci-troskova/

Robert S. Kaplan, Stiven R. Anderson, Time-Driven Activity-Based Costing, Harvard Business School, November 2003.

Walther, L. M., & Skousen, C. J., Managerial and cost accounting, Bookboon, 2009., str. 115

Milićević, V., Strategijsko upravljačko računovodstvo. Ekonomski fakultet, Beograd, 2003., str. 97

Weetman , P., Management accounting an introduction, Edinburgh Gate: Prentice Hall, 2003.

Johnson, H. T., & Kaplan, R. S., Relevance lost: the rise and fall of management accounting, Harvard Business Press, 1991.

Stojanović T., Đokić A., Đokić S., (2013), Organizational Behavior-creative means of creation of value, International Review No. 1-2, Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo, Beograd, str. 69-82

Anđelić, S., Đaković, V., Značaj gotovine, Trendovi u poslovanju, Sveska 2/2014, str.. 11-16.

Preuzimanja

Objavljeno

14.07.2017.

Broj časopisa

Sekcija

Poslovna ekonomija