Primena elektronskog poslovanja u distribuciji usluga osiguranja

Autori

  • Ivan Piljan Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo Beograd
  • Tatjana Piljan Visoka poslovna škola strukovnih studija 'Prof dr. Radomir Bojković' Kruševac
  • Dušan Cogoljević Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo Beograd

Ključne reči:

osiguranje, marketing, distribucija, elektronsko poslovanje, e-osiguranje, Internet marketing, mobilne komunikacije

Apstrakt

U radu je prikazan značaj informaciono-komunikacionih tehnologija za razvoj poslovanja osiguravajućih društava, sa posebnim osvrtom na dosadašnji razvoj i potencijale za dalji razvoj marketinga, a naročito distribucije proizvoda osiguranja koja se oslanja na informaciono-komunikacione tehnologije, pre svega na Internet. Ovde posebno mesto zauzima Internet marketing kao najčešći vid korišćenja Interneta među osiguravajućim društvima.

Preoblikovanje poslovnih procesa tako da budu usklađeni sa principima elektronskog poslovanja postaće u bliskoj budućnosti uobičajeni čak i kod manjih privrednih subjekata, a nekada konzervativne finansijske institucije, kakve su osiguravajuća društva oduvek bile, sve više se okreću e-Osiguranju od koga se, uprkos velikim troškovima za njegovo uvođenje i početnim problemima u funkcionisanju, već u bliskoj budućnosti mnogo očekuje, i u mnogim zemljama postaje sve više prihvaćeno, u većem ili manjem obimu.

Mobilne komunikacije donose najveće promene u elektronskom poslovanju. Već danas njihova raširenost među potrošačima nudi velike mogućnosti za davaoce usluga.......

Reference

Živadinović, J, (2011), Menadžment informacioni sistemi. Beograd:VŠPEP.

Kotler, Philip: Marketing management, Analysis, Planning, Implementation, and Control (Upravljanje marketingom, analiza, planiranje,primena i kontrola), Zagreb, 2001.

Piljan, I. (2013), Possibilities for development of life insurance market in Serbia, Entrepreneurship: Economic development and finance, Beograd : VŠPEP, pp. 266-285.

Stojanov A., Ugrinov D., Vaić E., Finansijska revizija javnog sektora - osnova za aktivni poslovni ambijent, Tranzicija, 2010, vol. 25-26, 146-155

Martinović M.: Nadzor zasnovan na proceni rizika, Ekonomika, vol.56. no.1,160-167, 2010.

Sally Dibb i ostali: Marketing, Zagreb, 1995.

Živadinović, J, (2011), Elektronsko poslovanje. Beograd:VŠPEP.

Vujicic, S. (2013), Innovations in the function of developing competitiveness and efficiency in the Republic of Serbia, Entrepreneurship: Economic development and finance, Beograd : VŠPEP, pp. 108-125.

Preuzimanja

Objavljeno

17.12.2016.

Broj časopisa

Sekcija

Elektronsko poslovanje